vineri, 15 iulie 2011

Un pic de....bucatareala ;)

Budinca de dovlecei
   
   Bine v-am gasit, fetelor!! Cum stati cu caldurile de afara? Eu inca stau bine. Nu am decat 28 de grade in casa. Abia prin august se incalzeste si la noi. :)) Asa ca am zis ca-mi pot permite sa ma coc putin in bucatarie. Nu de alta dar nu prea ma omor cu gatitul sofisticat prea des. :D Ce sa-i faci? Asa-i cand ai 2 copii mici. Nu mai ai timp de multe.
   Deci, cum spuneam, am vrut sa fac ceva mai usor si care sa necesite cat mai putine. Asa ca am dat iama pe net, la vanatoare de retete. Si am gasit Tarta cu dovlecei, dar cum nu prea mi s-a parut ca seamana a tarta, i-am zis budinca. Reteta o am de aici, dar o sa va zic cum am facut-o eu.
   Ingrediente: 
-2-3 dovlecei micuti (eu am pus unul mare, cred ca avea cca 25 cm lungime si nu prea subtirel)
-2-3 oua (eu am pus 4 pentru ca erau cam micute)
-150 g faina (cred ca am pus cam 170 g)
-100 ml lapte dulce ( am pus 120 ml)
-50 g smantana (sa fi fost vreo 70 g
-o lingurita praf de copt
-sare, piper
   Dovleceii se feliaza cat mai subtire (in prealabil i-am curatat de coaja si i-am spalat). Eu am folosit un curatator de cartofi si a mers cu succes. Amestecati intr-un bol ouale, faina, laptele si smantana, apoi adaugati praful de copt, sarea si piperul. "Aruncati" inauntru si feliutele de dovlecel sa se imprieteneasca. La final se toarna totul intr-un vas uns cu putin unt (eu n-am avut pe moment asa ca am folosit ulei). Inainte de a introduce minunea in cuptor (20-30 minute la foc mediu), se pun pe deasupra cateva felii de branza Raclette, Gruyere, Cheddar (eu am pus cascaval :D, ca asta am avut in casa). Acum sa va spun si problema pe care am intampinat-o. Am facut budinca intr-un vas Jena rotund, cu diametrul de 20 cm. S-a dovedit a fi mic si era cat pe ce sa mi se umple cuptorul de aluat. Asa ca a trebuit sa deschid usa de nu stiu cate ori ca sa-l mai imping inapoi. :)))) Dar pana la urma m-am descurcat, si minunea n-a dat pe delaturi. Tin sa va spun ca a fost o bunatate, si a placut la toata lumea, inclusiv fetitei mele de 3 ani si jumatate, Diana.
Iata si rezultatul:  



   Va doresc pofta buna si sa o savurati!!
                                                          
Pupicei dulci!!!









0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Facebook